یکی دیگر از امکاناتی که به صورت پیش فرض در ورژن های قبلی نرم افزار Word وجود نداشت رمز گذاری بر روی فایل PDF بود .
در ورژن 2010 نرم افزار ورد این امکان وجود دارد که بدون هیچ نرم افزار جانبی فایل مورد نظر خودتان را به PDF تبدیل کرده و بر روی آن برای امنیت بیشتر یک رمز عبور با خود نرم افزار Word 2010 قرار بدهید . این یک امکان خوب برای کسانی است که بعد از ذخیره فایل TXT خودشان می خواهند بر روی آن پسورد قرا بدهند .
در ادامه روش انجام رمز گذاری بر روی فایل PDF با نرم افزار Word 2010 را برای شما آموزش میدهم
1. ابتدا نرم افزار Word را اجرا کنید .
2. بعد از تایپ متن مورد نظر ابتدا فایل را در یک پوشه ذخیره کنید سپس بر روی منوی File کلیک کرده و گزینه Save as را انتخاب نمایید .
3. بعد از انتخاب گزینه Save as یک صفحه همانند تصویر زیر نمایش داده می شود . در قسمت File name یک عنوان برای فایل خودتان انتخاب و در قسمت Save as Type از لیست باز شده گزینه PDF را انتخاب نمائید .
4.بعد از انتخاب گزینه Save as سه گزینه به تنظیمات صفحه ذخیره سازی اضافه می شود . بر روی کلید Option کلیک کنید .
5. بعد از کلیک بر روی کلید Option صفحه تنظیمات نمایش داده می شود . کافیست پایین صفحه تیک گزینه Encrypt the document with a password را زده و بر روی کلید OK کلیک کنید ، بعد از چند ثانیه یک صفحه نمایش داده می شود که باید رمز عبور خودتان را که حتما باید بین 6 تا 32 کارکتر باشد در دو کادر وارد کرده و فایل را ذخیره کنید .
همانطور که مشاهده کردید به راحتی فایل WORD را تبدیل به PDF و بر روی آن رمز عبور قرار دادیم . حال اگر بخواهید فایل ذخیره شده را باز کنید با صفحه زیر روبرو می شوید .